مدیرعامل جدید و جوان کارخانه روغن نباتی شیراز با بیان اینکه اورهال خط یک این واحد تولیدی به اتمام رسیده است، گفت: تاکنون تولیدات ما در حوزه صنف و صنعت بود اما از این هفته روغن جهت مصرف خانوارها باکیفیت عالی در بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 10 July 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: روغن نرگس برای شیرازی‌ها نامی آشنا است؛ روغنی که برای یک بار هم که شده در هر خانه‌ای جهت پخت و پز غذا از آن استفاده شده است.

این در حالی بودی که در بازه‌ای از زمان این محصول کیفیت خود را از دست داد و به مرور، دیگر در قفسه‌های فروشگاه ها و مغازه ها دیده نشد. اکنون پس از چند سال تعطیلی، کرکره این کارخانه به بالا کشیده شده و چرخ این واحد تولیدی به سختی در چرخش است.

از این هفته روغن نرگس در سبد خرید خانوارهای شیرازی

مدیرعامل جدید و جوان کارخانه روغن نباتی شیراز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز، وضعیت این کارخانه را همچون بیماری در icu برشمرد و اظهار کرد: با وجود بدهی‌های فراوان به یادگار مانده از مدیر سابق، نفس این واحد تولیدی به شماره افتاده است.

مهدی خسروانی افزود: با این حال کارخانه با تمام توان در تلاش است که خود را زنده و سرپا نگه دارد.

وی با بیان اینکه اورهال خط یک این واحد تولیدی به اتمام رسیده است، گفت: تاکنون تولیدات ما در حوزه صنف و صنعت بود اما از این هفته روغن جهت مصرف خانوارها باکیفیت عالی در بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: مصرف کننده می‌تواند با اطمینان روغن ما را در هر آزمایشگاهی که مورد تایید سازمان استاندارد ایران و غذا و دارو است، برده و از کیفیت آن به طور صد درصد مطمئن شود.

بیش از مدیر سابق کارخانه از مسئولین ضربه خوردیم

در ادامه خبرنگار فارس به گفتگو با نماینده سهامداران و مسئول کانون بازنشستگان کارخانه روغن نباتی شیراز پرداخت.

احمدعلی روشن گفت: یکی از طلبکاران میلیاردی فعلی کارخانه، شخصی است که روغن خام تحویل داده و روغن تصفیه شده را از آن واحد تولیدی تحویل می‌گرفت.

وی افزود: مدیر سابق این واحد تولیدی پس از گرفتن میزان زیادی روغن خام از این شخص، پس از تصفیه آن را تحویل نمی‌دهد و به جای دیگر می‌فروشد.

روشن اضافه کرد: این باعث شد شخص طلبکار ۱۳ هکتار از اراضی زراعی نصرآباد همراه با چاه آب آن را به علاوه ساختمان ۵ طبقه خیابان نشاط شیراز و مقدار زیادی از حساب‌های شرکت را ضبط کند که همین روند رو به پیشرفت کارخانه را متوقف کرد.

نماینده سهامداران کارخانه روغن نباتی نرگس در ادامه از حمایت نکردن مسئولین استان گلایه کرد و گفت: حمایت مسئولین در حد حرف باقی مانده و ما در واقع بیش از ضربه خوردن از مدیر سابق کارخانه از مدیران استانی ضربه خوردیم که با سیدمهدی میرسلیمی (مدیرعامل سابق این واحد تولیدی) مماشات کردند که نتیجه آن بدهی ۶۵٠ میلیاردی بوده که وی برای شرکت به جا گذاشته است.

روشن با بیان اینکه تمام بانک‌ها دست بر اموال کارخانه گذاشتند، تصریح کرد: این در حالی بوده که مدیرعامل جدید کارخانه قول پرداخت بدهی و جریمه دیرکرد آن را به صورت اقساطی داده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران اجرایی استان از این موضوع جلوگیری نمی‌کنند، گفت: با پیش گرفتن این روند کارخانه ضربه خورده و به تعطیلی مجدد می‌انجامد.

 

روشن با اشاره به اینکه استاندار فارس پس از درخواست های مکرر این شرکت برای تهیه سه هزار تن روغن طی نامه ای به وزیر کشور ارسال کرد، گفت: وزیر کشور نیز نامه را به وزیر جهاد ارجاع و وی نیز به مدیرکل بازرگانی دستور رسیدگی فوری صادر نمود و متاسفانه پیگیری برای دریافت حواله این سه هزار تن روغن بی جواب ماند و تاکنون بی نتیجه بوده است.

نماینده سهامداران با اشاره به مشکلات دیگری که میرسلیمی برای شرکت به جا گذاشته، گفت: با وجود اینکه که شرکت روغن نباتی شیراز سهامی عام بوده ولی میرسلیمی با وثیقه گذاشتن سند و دیگر املاک شرکت مبلغ 37/5 میلیارد از بانک ملی شعبه امام حسین تهران و 23 میلیارد از بانک ملی شعبه فردوسی تهران، برای دیگر شرکت های خودش تسهیلات دریافت می کند.

روشن افزود: بعد از انتقال شرکت به سرمایه گذار جدید این بدهی در استانداری فارس صورتجلسه می شود و روسای بانک ها موافقت می کنند که این بدهی با اموال شخصی مدیر سابق تهاتر شود.

وی اضافه کرد: ولی بانک مجدد طی نامه ای به شرکت، این موافقت نامه را لغو و بدهی مدیر سابق به دوش شرکت می افتد.

روشن بیان کرد: در چنین شرایطی چطور می توان انتظار داشت که این شرکت تولیدی مجدد احیاء و به دوران اوج خود برسد؟

وی اضافه کرد: پیرو فرمایشات رئیس قوه قضائیه و تاکید ریاست جمهوری مبنی بر اینکه بانک ها حق ندارند اموال کارخانه های تولیدی را مصادره کنند؛ بنابراین از استاندار استدعا داریم که مجدد دستور تشکیل ستاد تسهیل در استانداری را با حضور معاون اقتصادی و دعوت از معاونت قضائی و دیگر مدیران اجرائی مربوطه را بدهند.

روشن با بیان اینکه کارخانه به سختی سر پا است، تصریح کرد: سرمایه گذار جدید کارخانه برای آزاد کردن ساختمان دفتر مرکزی در تهران که بابت 19 میلیارد بدهی میرسلیمی در رهن یکی از بانک ها بود، مجبور به فروش آپارتمان شخصی خود شد.

نماینده سهامداران و مسئول کانون بازنشستگان شرکت اضافه کرد: همچنین طی چند روز گذشته مدیر جدید کارخانه برای جلوگیری از تعطیل شدن شرکت، موفق به تهیه حدود دو هزار و ۸٠٠ تن روغن از بازار آزاد شدکه هم اکنون توسط تانکرهای روغن کشی در حال تخلیه در شرکت است.

 

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان، «کمک به تولید» را وظیفه مسئولان و کلید حل مسائل کشور دانستند و افزودند «اگر تولید رونق بگیرد، بسیاری از مشکلات کشور از جمله سقوط ارزش پول ملی، تورم و قدرت خرید مردم حل خواهد شد، البته باید جلوی واردات بی‌رویه نیز گرفته شود»

این در حالی است که بسیاری از واحدهای تولیدی در استان فارس از جمله کارخانه روغن نباتی شیراز، کارخانه آزمایش و آی تی آی از همین حمایت نشدن و رسیدگی ها در وضعیت بحرانی به سر می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار